Wspaniałe Stulecie - Muhtesem Yüzyıl Wiki
Advertisement

Gulnihal kkhatun.gif

Po oparzeniu przez Hurrem

Gülnihal Hatun (urodzona jako Maria) - przyjaciółka sułtanki Hurrem i jej służąca. Faworyta sułtana Sulejmana. Prawdopodobnie pochodziła z Krymu. Postać fikcyjna.

Gulnihal2.jpg

Historia

Początki

Maria urodziła się prawdopodobnie na Krymie. W pewnym momencie swojego życia została porwana przez osmańskich piratów i zaprowadzona do haremu sułtana Sulejmana. Po drodze zaprzyjaźniła się z inną niewolnicą, Aleksandrą La Rossą (przyszłą sułtanką Hurrem).

Początki w haremie

Maria była zaprzyjaźniona z Aleksandrą. Po tym, jak Hurrem (wcześniejsza Aleksandra) przyjęła islam Maria również go przyjęła. Odtąd nosiła imię Gulnihal. Gdy Hurrem została faworytą sułtana wybrała Gulnihal na swoją służącą.

Faworyta Sulejmana

Niebawem z rozkazu Ibrahima Paszy Gulnihal trafiła do alkowy sułtana Sulejmana. Działo się to w momencie, gdy Hurrem rodziła swoje pierwsze dziecko. Później Gulnihal ukrywała przed Hurrem, że była w alkowie władcy. Kiedy Hurrem dowiedziała się, że ktoś był w alkowie, ta poprosiła ją by znalazła tę, którą była w alkowie. Po tym, jak Gulnihal trafiła do alkowy po raz drugi, Hurrem już wszystkiego się domyśliła i wyrzuciła Gulnihal ze służby.

Poparzenie twarzy

Wściekła Hurrem nie pozostawiła Gulnihal w spokoju - wysłała do niej zatrute futro, Gulnihal je przytuliła do twarzy , w wyniku czego następnego dnia miała poparzoną twarz.

Dalsza służba

Po pewnym czasie Hurrem wybaczyła Gulnihal to że była w alkowie, a Gulnihal wybaczyła Hurrem poparzenie twarzy (udało jej się odzyskać piękność). Wówczas Gulnihal znów służyła sułtance Hurrem. Niebawem Gulnihal pojechała z Hurrem na wygnanie do Starego Pałacu, a potem wróciła razem z sułtanką do Topkapi.

Próba zabicia przez Gulsah

Po pewnym czasie Gulnihal została zraniona nożem przez Gulsah, która myślała, że rani Hurrem. Ciężko ranna Gulnihal trafiła do lecznicy, gdzie udało się ją uratować.

Dalsze losy

Po tym, jak Gulnihal wyzdrowiała została wydana za mąż i wyjechała z haremu sułtana Sulejmana.

Ciekawostka

  • Gulnihal jako służąca Hurrem nie mogła iść do alkowy sułtana, nie była nałożnicą.
Advertisement