FANDOM

Gulsah

Gulsah Hatun

Gulsah Hatun - Na początku służąca sułtanki Mahidevran, później Hurrem. Przez krótki czas była główna zarządczynią haremu, postać fikcyjna.  
Gulsah-0

Opis i dalsze losy

Na początku serialu Gulsah była wierną służącą Mahidevran. Najpierw sułtanka kazała jej otruć Hurrem, poprzez dolane jej trucizny do deseru. Gulsah dała truciznę służącej, która zanosiła jedzenie, mówiąc, że to wywoła tylko biegunkę. Później w obawie, że dziewczyna powie prawdę, powiesiła ją, żeby wyglądało to na samobójstwo. Potem  postanowiła, że w nocy zabije sułtankę Hurrem, podczas gdy ona będzie spać. Mahidevran zabroniła jej tego, ta jednakże nie słuchała się jej. Niewolnica pomyliła się i w nocy zadźgała służącą sułtanki -  Gulnihal. Dziewczyna trafiła do lecznicy. Kiedy sułtanka dowiedziała się wydarzeniu, zbiła służącą, twierdząc, że spadła ze schodów. 

W drugim sezonie, po odejściu Daye Hatun, Gulsah została główną zarządczynią haremu. Nie nacieszyła się stanowiskiem zbyt długo, ponieważ gdy Daye jechała powozem Gulsah wynajęła zbójców, by na nią napadli. Jedna ze służek Mahidevran, Fatma Hatun dowiedziała się o tym i powiedziała o wszystkim Mahidevran. Sułtanka, gdy się o tym dowiedziała wygnała Gulsah. Jakiś czas później Gulsah podsłuchała rozmowę Ibrahima paszy i Nigar, dowiedziała się, że byli razem i Nigar jest z Ibrahimem w ciąży. Wielkiemu wezyrowi udało się jednak zasztyletować Gulsah i sprawić, że zniknęła na wiele lat.

W trzecim sezonie udało jej się w końcu potajemnie spotkać z Hurrem, powiedziała jej o zdradzie Ibrahima z Nigar i o tym, że jest w ciąży. Hurrem przyjęła Gulsah na służbę i powiedziała Hatice to, czego dowiedziała się od Gulsah. Jednak Hurrem nie była zadowolona z Gulsah, często denerwowała sułtankę, nie wykonywała jej poleceń.

Gulsah dowiedziała się, że Firuze jest faworytą sułtana i wspiera ją Hatice, gdy sułtanka zobaczyła, że służąca Hurrem ją podsłuchuje kazała ją wtrącić do lochu. Potem Nigar powiedziała Gulsah, żeby zabiła Hatice. Kobieta poszła w nocy do komnaty sułtanki, jednak Nigar obroniła sułtankę i zabiła Gulsah.