Wspaniałe Stulecie - Muhtesem Yüzyıl Wiki
Advertisement
Sułtanka Huricihan
Tumblr mu7l60DC7K1rc2hr9o1 400.jpg
Przynależność Dynastia Osmanów
Data urodzenia ok 1530
Data śmierci ok 1555
Ojciec Ibrahim Pasza
Matka Sułtanka Hatice
Rodzeństwo Sultanzade Mehmed
Sultanzade Osman
Mąż Książę Bayezid
Religia Islam
Aktor Burcu Özberk (dorosła)

Bayezid po śmierci Huridzihan miał konkubinę

Sułtanka Huricihan (ur. 1530, zm. 1555) — córka Ibrahima Paszy i Sułtanki Hatice, prawowita żona Księcia Bayezida. Zabita przez Nurbanu. Postać fikcyjna.

Biografia

Dzieciństwo

Hurcihan​ urodziła się w 2 sezonie jako córka sułtanki Hatice i Ibrahima Paszy i była bliźniaczą siostrą Osmana.Opiekowała się nią matka. Do czwartego sezonu nie odgrywała większej roli, pojawiała się czasami. po śmierci rodziców trafiła do ciotki Beyhan.

Związek z Bayezidem

Kiedy przybyła do pałacu z powrotem, zakochał się w niej Książe Cihangir, lecz ona nie darzyła go uczuciem. Później została żoną Księcia Bayezida, swojego kuzyna, który odwzajemnił jej miłość. Wzięli potajemny ślub. Małżeństwu był przeciwny Sulejman, jednak udało się do niego doprowadzić dzięki pomocy księcia Mustafy. By Lala Mustafa nie odesłał jej od Bayezida, posunęła się do tego, by zdradzić ścisłą tajemnicę księcia Mustafy - o jego małżeństwie z Mihrunisą. W wyniku tego Bayezid się na jakiś czas porządnie obraził na Huricihan, ten czas jednak po pewnym czasie minął.  Nie dała mu żadnych dzieci, lecz próbowała wszystkich sposobów. Prawdopodobnie była bezpłodna. W pewnym momencie chciała powiedzieć Sulejmanowi o swoim małżeństwie, ten już jednak wiedział wcześniej.   

Relacje z Nurbanu

Huricihan popadła w konflikt z sułtanką Nurbanu. Wszystko zaczęło się od tego, że w wyniku intrygi żony Selima wyszedł na jaw ślub Bajazyda i Huricihan. Później córka Hatice często nazywała Nurbanu niewolnicą. 

Śmierć

Huricihan zaatakowana przez Nurbanu

Podczas przyjęcia urządzonego w haremie Gazanfer Aga chciał spotkać się z Nurbanu, sułtanka spotkała się z nim. Mężczyzna wyznał jej miłość, Nurbanu się wściekła, całe zajście widziała Huricihan, zamierzała wszystkim powiedzieć, co widziała. Nurbanu błagała ją by nikomu nie mówiła, ale ona jej nie słuchała. Żona Selima wypomniała jej, że jest zazdrosna o to, że urodziła Selimowi dzieci, a ona Bajazydowi żadnego, wściekła córka zmarłej Hatice uderzyła sułtankę, od tego zaczęły się rękoczyny pomiędzy nimi. Huricihan zakończyła bójkę idąc do haremu. Zdesperowana Nurbanu uderzyła żonę Bajazyda świecznikiem w głowę. Huricihan straciła przytomność. Na chwilkę w lecznicy ją odzyskała jednak nie zdążyła zdradzić, kto ją zaatakował, umarła. 

Ciekawostki

  • Historycznie córka Sułtanki Hatice oraz Ibrahima Paszy miała na imię Fülane, miała siostrę Hanim, a nie brata.
  • prawdopodobnie była bezpłodna
  • była pierwszą córką Ibrahima Paszy
  • była jedną z dwóch Sułtanek, które były siostrzenicami Sułtana Sulejmana I (nie wliczając dzieci Sułtanki Beyhan)
  • umiała świetnie grać na skrzypcach; obserwowała, jak gra na nich jej ojciec, a po śmierci ojca matka. Uczyła Bayezida gry na skrzypcach, a on ją uczył malowania

.

Ukochana siostrzenica Sułtana.jpg

Dorosła Huricihan

Advertisement